שאלות נפוצות על מצברים

כל מי שיחזיק ברכב למשך תקופה אשר עולה על בין 3 ל-5 שנים, ימצא את עצמו מתמודד עם הצורך להחליף מצבר. עכשיו, מי שחדש בעולם הרכבים ולא בקיא בנושא המצברים, יכול למצוא את עצמו עם לא מעט שאלות פתוחות בנושא.
אז אם גם אתם נמנים על אותם האנשים, להלן השאלות הנפוצות והתשובות לגבי כל מה שחשוב לדעת על מצברים:

מה תפקידו של המצבר?
המצבר הוא למעשה החלק האחראי על כל מערכת החשמל של הרכב, כאשר, הוא גם זה אשר אחראי על ההתנעה הראשונית של המנוע (יצירת הניצוץ ההתחלתי). רוב מצברי הרכבים הם מצברי עופרת, אשר בכוחם לאגור אנרגיה שהיא כימית ולשחרר אותם בתור אנרגיה חשמלית.

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר?
בממוצע, יש להחליף מצבר אחת ל-3 שנים. יחד עם זאת ישנם גם מצבים בהם הצורך בהחלפת המצבר יעלה כבר אחרי שנתיים ויש מקרים בהם המצבר יחזיק 4 ואפילו 5 שנים. על גבי כל מצבר מוטבע תאריך הייצור שלו, כדאי לבדוק את התאריך ולאחר כ-3 שנים לשקול להחליפו.

כמה עולה להחליף מצבר?
טווח המחירים של מצברים אינו  גבוה במיוחד, כאשר המחיר למצבר סטנדרטי שנפ 55 אמפר יעלה  בדרך כלל -450 ₪ ומצברים אחרים יכולים להגיע ל-2500 ₪ – ברוב המקרים, העלות תנוע בין 450 ל-600 ₪ כולל ההתקנה. בכל מקרה, מחיר המצברים מושפעים מפרמטרים רבים כמו: מי היצרן העומד מאחוריהם, אמפר ועוד..

מה תקופת האחריות הניתנת על מצבר?
ברוב המקרים, אורך תקופת האחריות אשר תינתן על מצבר תנוע בין 12 חודשים ל-20 חודשים. כאשר, חשוב לשים לב שמשך תקופת האחריות יכול להשפיע במידה מסוימת על מחיר המצבר – ככל שהאחריות תהיה ארוכה יותר, מחיר המצבר יהיה גבוה יותר. בהליך קבלת האחריות, מומלץ לוודא גם מה צריך לעשות בכדי לממש אותה.

מהם המצברים המומלצים ביותר?
כאשר מדברים על מצברים מומלצים, מתכוונים ברוב המקרים לאותם היצרנים אשר עומדים מאחוריהם. יש מספר יצרניים עולמיים אשר המצברים שלהם נחשבים למומלצים יותר וכחלק מכך, גם פופולאריים יותר והם: שנפ, ורטה ו-וולטה, מותגים אלו הם המומלצים ביותר על ידי מאור מצברים אשר מספק את מצברים אלו ללקוחותיו מזה שנים רבות .

איך ניתן להאריך את חיי המצבר?
ראשית כל, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על בדיקות תקופתיות של הרכב. מעבר לכך, יש לעקוב אחרי המצבר ולבדוק שהמים במצבר לא ירדו מתחת למפלס – במידה וחלה ירידה שכזאת, יש למלא אותם ולהשתמש במים מזוקקים לצורך המטרה.

מה זה מצברי ג’ל?
אז למרות שהמצברים הנפוצים ביותר הם מצברי העופרת, מי שמתעניין במצברים, ישמע ודאי גם על מצברי ג’ל. מדובר במצברים אטומים, אשר לא ניתנים לפתיחה ולכן, גם אינם מצריכים בנקיטה של פעולות תחזוקה. חשוב לציין שאורך החיים של מצברים אלו יהיה ארוך יותר מזה של מצברי העופרת. במצברי ג’ל נהוג להשתמש בעיקר ברכבי ואופנועי שטח, וזאת בגלל העמידות הגבוהה שלהם מפני רעידות.